Deklaracja dostępności
strony internetowej Szkoły Podstawowej
im. Stefana Batorego w Siekierczynie

Szkoła Podstawowa im. Stefana Batorego w Siekierczynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej im. Stefana Batorego w Siekierczynie 

  • Data publikacji strony internetowej : 2012-06-02
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji : 2020-07-25

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Udogodnienia

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Ułatwienia dostępu występujące na stronie:

    • kontrast: odwróć kolory, ciemny kontrast, lekki kontrast;
    • podświetlanie linków;
    • duży tekst: zwiększanie wielkości liter;
    • odstęp między tekstami: lekki odstęp, umiarkowany odstęp, duży odstęp;
    • zatrzymaj animację, wyłącz animację;
    • ukryj obraz;
    • przyjazny dla dysleksji, czytelna czcionka;
    • zmiana znacznika: kursor, maska do czytania, przewodnik do czytania;
    • podpowiedzi do przycisków;
    • zmiana wysokości linii: 1,5x, 1,75x, 2x;
    • wyrównanie tekstu: do lewej, do prawej, do środka, do lewej i prawej;
    • nasycenie: niskie, wysokie, desaturacja.

Wymagania, które nie zostały spełnione:
– mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
 – dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi,
– filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych (filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej),
– nie wszystkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia, obrazki ozdobne, ikony, itp. posiadają szczegółowy opis,
– brak opisów alternatywnych zdjęć,
– nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast,
– część plików nie jest dostępnych cyfrowo,

Niedostępne elementy i treści

  • Brak formularza kontaktowego.
  • Strona nie posiada wersji w języku migowym.
  • Dokumenty archiwalne  nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebny jest dostęp do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, o które z nich Ci chodzi i jak powinniśmy je dostosować.
  • „Wirtualny spacer” nie jest dostępny. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako „nadmierne obciążenie” opisane w ustawie o dostępności cyfrowej.  Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru (PDF).

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-23.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Strona internetowa była budowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Szkoła będzie na bieżąco usuwać stwierdzone niedogodności na stronie internetowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Paulina Grzesik
  • E-mail: spsiekierczyna@ciezkowice.pl
  • Telefon: +48146546040

 Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia 
    w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Stefana Batorego w Siekierczynie 
  • Adres: Siekierczyna 68, 33-192 Bruśnik
  • E-mail: spsiekierczyna@ciezkowice.pl
  • Telefon: +48146546040

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Szkoła Podstawowa im. Stefana Batorego w Siekierczynie znajduje się pod adresem: 33-192 Siekierczyna 68.
  2. Do budynku szkoły podstawowej w Siekierczynie prowadzą 3 wejścia: wejście główne znajdujące się od strony zachodniej, wejście bezpośrednio do pomieszczeń wydzielonych dla oddziału przedszkolnego – obydwa te wejścia posiadają schody oraz wejście od strony wschodniej –posiadające wejście z podjazdem dla wózków inwalidzkich. Dla gości przeznaczone jest wejście główne znajdujące się od strony zachodniej.
  3. Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych, miejsca parkingowe nie są oznakowane. Brak jest  wyznaczonych   miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  4. Budynek jest dwukondygnacyjny, podpiwniczony, nie posiada windy.  
  5. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. Sekretariat szkoły wraz z gabinetem dyrektora szkoły, pokój nauczycielski znajdują się na parterze budynku. Do sali gimnastycznej, do której prowadzą schody, możliwe jest przemieszczenie się osób na wózkach z pomocą osób trzecich i przy użyciu rozkładanych najazdów.
  6. Na paterze znajduje się także toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
  7.  Do budynku szkoły oraz wszystkich pomieszczeń może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna:
  1. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  2. W szkole  można skorzystania z tłumacza języka migowego. 
  3.  W szkole znajdują się urządzenia ułatwiające komunikację dla osób słabosłyszących oraz niemych w postaci programu „MÓWik”.