PROGRAM "LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI"
Kompetencje jutra a edukacja STEM
„Laboratoria Przyszłości” to projekt realizowany z sukcesem dzięki Ministerstwu Edukacji Narodowej, który wspiera rozwijanie kompetencji przyszłości wśród dzieci i młodzieży. Kluczowa jest w tym projekcie edukacja w tzw. przedmiotach STEM (Science = Nauka / Technology = Technologia / Engineering = Inżynieria / Mathematics = Matematyka), dzięki czemu młode osoby mają szanse na zdobycie ważnych umiejętności, które pozwolą im pracować w kluczowych obszarach dla rozwoju nowoczesnego społeczeństwa.
Dlaczego STEM jest ważne?
Każdy, kto aktywnie działa w obszarze STEM, może dokonywać ważnych odkryć, badań i mieć wpływ na przyszłość:
1. Okrywanie i zrozumienie świata
Nauka według modelu STEM umożliwia rozumienie fenomenów zachodzących w naszym otoczeniu i aktywny udział w technologicznym rozwoju.
2. Badania i kształtowanie przyszłości
Cyfrowe bezpieczeństwo, technologie medyczne lub ochrona środowiska – osoby pracujące w zawodach z obszaru STEM szukają rozwiązań problemów, które są wyzwaniem naszych czasów.
3. Odkrywanie zawodów przyszłości
Zawody w sektorze STEM charakteryzuje innowacyjność, pewność zatrudnienia oraz zróżnicowany zakres obowiązków.
4. Rozwój kariery
Zapotrzebowanie na pracowników z sektora STEM jest bardzo wysokie. Młodzi ludzie mogą skorzystać z wielu ścieżek kariery – nawet międzynarodowej!
5. Korzystanie ze wsparcia w rozwoju
Wiele programów i projektów oraz inicjatyw w sektorze STEM wspiera młode talenty w edukacji, rozwoju i karierze.
Już szkoła podstawowa przygotowuje dzieci i młodzież do obrania przyszłościowych kierunków i rozwijania ważnych kompetencji jutra. Także rodzice i opiekunowie mogą włączyć się i motywować szkolniaków do edukacji w obszarach technologii, matematyki czy robotyki. Ważne jest zachęcanie do nauki przedmiotów STEM dziewcząt i chłopców, aby widzieli w tym obszarze swoją przyszłość.
Więcej informacji, jak istotna jest edukacja STEM oraz jak w warunkach domowych zachęcać najmłodszych do poznawania świata nauki dostępnych jest w poniższych artykułach:
https://www.c-and-a.com/pl/pl/shop/edukacja-stem
https://www.c-and-a.com/pl/pl/shop/domowe-eksperymenty-dla-dzieci
O programie
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
Laboratoria przyszłości w naszej szkole
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła zakupiła m.in.:
drukarki 3D wraz z akcesoriami, laptopy ACER, zestaw edukacyjny z mikrokontrolerami UNO Starter Kit, kamery, aparaty, gimbale do aparatu, statywy, mikrofon kierunkowy, stację lutowniczą Hot Air z gorącym powietrzem, oświetlenie do realizacji nagrań, mikroporty, piłę ramową kontową, zestaw taterników do drewna, zestaw narzędzi ucznia, tempery różne kolory, pudełko kreatywne z drewnianymi akcesoriami, pistolet do klejenia na gorąco wraz z wkładami, duże krosno, włóczki, guziki, koraliki.
Działania podejmowane z wykorzystaniem sprzętu "Laboratoriów Przyszłości":
- fotorelacja z Gminej Inauguracji Rozpoczęcia Roku Szkolnego 2022/2023
- fotorelacja z wycieczki dwudniowej do Warszawy klas 4-8
fotorelacja z wycieczki jednodniowej do Pacanowa klas 1-3.
- fotorelacja z Dnia Edukacji Narodowej oraz Pasowania klasy 1
- fotorelacja z akademii z okazji Dnia Papieskiego
- Klasa 3 – edukacja społeczna – Jak mówić nie – trudna sztuk odmawiania. Wykorzystano: materiały zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
- Klasa 4 – zajęcia indywidualne z matematyki – uczeń zaznacza i odczytuje współrzędne na osi liczbowej z wykorzystaniem laptopa.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej– edukacja plastyczna – Uczniowie wykonywali prace plastyczne o tematyce jesiennej. Wykorzystano: tempery, bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco.
- Klasa 4 – język polski – recytacja wiersza z wykorzystaniem mikrofonu.
- Klasa 1-2 filia w Falkowej – religia – wykonanie różańca – zajęcia z wykorzystaniem pistoletu do kleju na gorąco.
- Klasa 1 filia w Falkowej – religia – wykonanie plakatu „Krzyże i kapliczki w mojej miejscowości” z wykorzystaniem kleju na gorąco i aparatu fotograficznego.
- Klasa 8 – Zajęcia indywidualne z uczniem niepełnosprawnym (zajęcia rozwijające kreatywność). Uczennica wykonała breloczek do plecaka z wykorzystaniem księżniczki i włóczki.
- Klasa 2 filia w Falkowej – zajęcia indywidualne z uczennicą – nauka przyszywania guzików z wykorzystaniem materiałów zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
- fotorelacja z rozstrzygnięcia konkursu związanego z projektem „Akcja Regeneracja”
- fotorelacja z obchodów Dnia Niepodległości
- fotorelacja z Andrzejek
- Klasa 3 – edukacja plastyczna – Przygotowywanie pracy na konkurs plastyczny. Wykorzystano: tempery, bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco.
- Klasa 2 – edukacja techniczna – Święto 11 listopada. Wyklejanie mapy Polski nakrętkami plastikowymi. Wykorzystano: tempery, bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco.
- Klasa 4 – godzina z wychowawczą – przygotowanie gazetki klasowej na temat 11 listopada z wykorzystaniem farb i kleju na gorąco.
- Klasa 4 – matematyka – uczniowie tworzą zegary i uczą się odczytywać godziny; wykorzystanie kleju na gorąco oraz aparatu fotograficznego.
- Klasa 4 – przyroda – poszukiwanie i porównywanie różnorodności organizmów (cechy wspólne i różnice) z wykorzystaniem laptopa.
- Klasa 2 – religia – nauka podstawowych zwrotów w języku migowym z wykorzystaniem laptopa i aparatu fotograficznego.
- Klasa 2 filia w Falkowej – religia – nauka podstawowych zwrotów w języku migowym z wykorzystaniem laptopa i aparatu fotograficznego.
- Klasa 4 – język polski – recytacja wiersza z wykorzystaniem mikrofonu.
- Klasa 8 – zajęcia z uczniem niepełnosprawnym (zajęcia rozwijające kreatywność) – uczennica wykonała pracę plastyczno – techniczną na temat: „przygotowanie niedźwiedzi do zimy”. Wykorzystano farby Tempry, pistolet do klejenia na gorąco.
- Klasa 1 filia w Falkowej – zajęcia rewalidacyjne – uczeń segregował guziki wg kształtu i koloru a następnie przeliczał je z wykorzystaniem guzików.
- Klasa 1 – WF – zabawy ruchowo – taneczne wykorzystaniem laptopa.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – artystyczne koła zainteresowań. Dzieci uczyły się tkać na krosnach. W ramach zajęć uczniowie wykonali małe dywaniki do domku dla lalek. W trakcie realizacji zajęć wykorzystano krosna, włóczkę, aparat fotograficzny.
- Klasa 2 i 3 filia w Falkowej – wykorzystanie aparatu fotograficznego podczas zabawy andrzejkowej.
- fotorelacja z Mikołajek
- fotorelacja z Wigilii Szkolnej
- Klasa 3 – edukacja techniczna – Wykonanie świątecznych dekoracji. Wykorzystano: bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco, tempery.
- Klasa 2 – zajęcia rozwijające kreatywność – Uczniowie malowali pejzaże zimowe i bałwanki. Wykorzystano: tempery, bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco.
- Klasa I i II filia w Falkowej – artystyczne koła zainteresowań – Uczniowie wykonywali bałwanka z talerzyków z trzciny cukrowej, włóczki i papiery. Wykorzystano: kolorową włóczkę, bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco, aparat fotograficzny.
- Klasa 4 – przygotowanie jasełek szkolnych z wykorzystaniem materiałów zakupionych w ramach projektu.
- Klasa 4 – religia – Polskie tradycje religijne wiązane z Bożym Narodzeniem. Przygotowanie ulotki z wykorzystaniem kleju na gorąco.
- Klasa 7 – religia – Zwyczajni święci. Przygotowanie prezentacji dotyczącej życia świętych z wykorzystaniem laptopa.
- Klasa 8 – informatyka – uczniowie tworzą pierwszy film z wykorzystaniem lampy, kamery, mikrofonu.
- Klasa 6 – godzina z wychowawcą – uczniowie wykonywali bombki do dekoracji jasełek szkolnych z wykorzystaniem włóczki.
- Klasa 6 – godzina z wychowawcą – uczniowie wykonali pracę konkursową „Boże Narodzenie w stylu eko” z wykorzystaniem pistoletu do klejenia na gorąco, farby Tempery.
- Klasa 2 – zajęcia indywidualne z uczniem – Uczeń malował swoje ulubione zwierzątko – do zajęć zostały użyte farby Tempery.
- Klasa 1 – zajęcia rozwijające kreatywność – wykonanie choinki bożonarodzeniowej z użyciem pistoletu do kleju na gorąco.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonywali choinki z wykorzystaniem kolorowych guzików i kleju na gorąco oraz aparatu fotograficznego.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonywali mikołaje z wykorzystaniem włóczki, koralików i kleju na gorąco.
- fotorelacja z Dnia Babci i Dziadka
- fotorelacja z wycieczki na strzelnicę
- Klasa 2 i 3 – wychowanie fizyczne – Uczniowie przygotowywali układ taneczny. Wykorzystano: mikrofon.
- Klasa 2 – edukacja polonistyczna – Recytacja wiersza przed Dniem Babci i Dziadka. Wykorzystano: mikrofon, aparat fotograficzny.
- Klasa 2 i 3 – artystyczne koła zainteresowań – Uczniowie wykonywali kartki 3D z okazji Dnia Babci i Dziadka. Wykorzystano: bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco.
- Klasa 8 – język polski – wykorzystanie laptopa do tworzenia prezentacji.
- Klasa 7 – matematyka z uczniem niepełnosprawnym – uczeń poszukiwał figur geometrycznych w otoczeniu. Wykorzystano aparat fotograficzny.
- Przygotowanie uczniów do Gminnego Konkursu Piosenki Angielskiej z wykorzystaniem mikrofonu.
- Koło informatyczne – uczniowie na zajęciach projektowali modele 3D w programie Tiscerkad, a następnie drukowali modele na drukarce 3D.
- Klasa 2 – zajęcia indywidualne z uczniem – Zabawa w pokazywanie „Rączki robią klap, klap, klap” z wykorzystaniem laptopa.
- Klasa 6 – informatyka – ciekawe projekty wykonane klockami Lego WeDo z wykorzystaniem laptopa i aparatu fotograficznego.
- Klasa 8 – historia – Powstanie Unii Europejskiej – wykorzystanie laptopa do przygotowania prezentacji multimedialnej.
- Klasa 7 – język polski – recytacja wiersza z wykorzystaniem mikrofonu.
- Klasa 6 – historia – Wojny z Turcją – wykorzystanie drukarki 3D wraz z akcesoriami do wykonania skrzydeł husarza.
- Klasa 1 – edukacja muzyczna – nauka piosenek o babci i dziadku, śpiew z wykorzystaniem mikrofonu.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonywali wesołe słoiki z wykorzystaniem materiałów zakupionych w ramach projektu.
- fotorelacja z zabawy karnawałowej
- Klasa 1 – zajęcia logopedyczne – tworzenie obrazków do czytania bajki logopedycznej z użyciem farba Tempery.
- Klasa 3 – edukacja polonistyczna – Rozmowy o przyszłości i zawodzie projektanta. Wykorzystano: laptop.
- Klasa 2 – zajęcia rozwijające kreatywność – Uczniowie wykonywali obrazy na walentynki oraz serduszka. Wykorzystano: tempery, aparat fotograficzny.
- Klasa 6 – technika – uczniowie wykonywali pracę techniczną pt „Gwiazda z drucika” z wykorzystaniem młotka, obcęgów i rysików traserskich.
- Klasa 2 – zajęcia indywidualne z uczniem – rysowanie motylka z wykorzystaniem farb Tempery.
- Klasa 6 – historia – Oświecenie w Europie – wykorzystanie laptopa do przygotowania prezentacji multimedialnej.
- Klasa 4 – przyroda – uczniowie tworzą domino z układami człowieka wykorzystując laptop oraz aparat fotograficzny.
- Klasa 1 – edukacja plastyczna – Wykonanie pracy plastycznej techniką mieszaną z wykorzystaniem farb Tempery oraz aparatu fotograficznego.
- Klasa 8 – zajęcia indywidualne – Wykonanie sikorki farbami Tempery oraz aparatu fotograficznego.
- Klasa 2 i 3 – artystyczne koło zainteresowań – wykonanie pingwinka z talerzyków papierowych z wykorzystaniem kleju na gorąco i farb Tempery oraz aparatu. fotograficznego.
- Klasa 2 – zajęcia rewalidacyjne – wykonanie walentynkowego serca z wykorzystaniem włóczki, kleju na gorąco oraz aparatu fotograficznego.
- Klasa 5 – geografia – lekcja w terenie „Krajobraz najbliższej okolicy” z wykorzystaniem aparatu fotograficznego.
- Klasa 6- język angielski – przygotowanie plakatów pt „School Rules” z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu.
- Klasa 4 – zajęcia z wychowawcą – przygotowanie plakatu pl. „Bezpieczny Internet” z wykorzystaniem pomocy zakupionych w ramach projektu.
- Klasa 6 – religia – Akt konfederacji warszawskiej „Polska krajem tolerancji” – wywiad z wykorzystaniem mikrofonu i aparatu fotograficznego.
- Klasa 0-1 filia w Falkowej – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne – praca plastyczna „Marzanna” z wykorzystaniem włóczki, guzików i kleju na gorąca.
- Klasa 8 – matematyka – uczniowie wykonywali szkielety graniastosłupów z papierowych rurek, zaznaczali odpowiednie odcinki i filmowali wyniki swojej pracy. Wykorzystano włóczki i kamery.
- Klasa 4 – zajęcia rewalidacyjne z uczniem – uczeń wykonywał pracę ilustrującą pierwsze oznaki wiosny z wykorzystaniem farb Tempery i pistoletu do klejenia na gorąco.
- Klasa 4 – zajęcia indywidualne z matematyki – uczeń zaznacza ułamki wykorzystując laptop.
- Klasa 2 i 3 – edukacja muzyczna – Wykonanie nagrania z lekcji muzyki – śpiew piosenki. Wykorzystano: kamerę.
- Klasa 5 – matematyka – uczniowie tworzą figury przystające z wykorzystaniem laptopa i aparatu fotograficznego.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja plastyczna – Uczniowie wykonywali ozdobną ósemkę z okazji Dnia Kobiet. Wykorzystano: kolorowe włóczki.
- Klasa 8 – Zajęcia indywidualne z uczennicą – Uczennica wykonała bransoletkę z kolorowych koralików. Wykorzystano: koraliki księżniczki, aparat fotograficzny.
- Klasa 7 – j. polski. – Jak przemawiać? – Wykorzystano: kamerę i mikrofon do wygłaszania przemówień.
- Klasa 7 – j. polski. Wywiad z pisarzem. – Wykorzystano: kamery, mikroporytu i aparatu fotograficznego.
- Klasa 1 – zajęcia rozwijające kreatywność – Wykonanie pracy plastycznej „Mój portret” Wykorzystano: tempery, aparat fotograficzny.
- Klasa 1 – edukacja plastyczna – Wykonanie Marzanny. Wykorzystano: bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco, aparat fotograficzny.
- Klasa 1 – Zajęcia rewalidacyjne z uczniem – Wykonanie laurki dla mamy z okazji Dnia Kobiet. Wykorzystano: guziki bezprzewodowy pistolet do kleju na gorąco.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonywali kolorowe papugi z wykorzystaniem kleju na gorąco.
- Fotorelacja z wycieczki do CEE w Ciężkowicach.
- Fotorelacja z akcji „Sprzątanie Świata” w ramach Dnia Ziemi.
- Klasa 2 i 3 – edukacja wychowania fizycznego – Tory przeszkód. – nagrywanie krótkich filmików z rywalizacji drużynowej. Wykorzystano kamerę.
- Klasa 6 – j. polski – Zabawa w teatr. Wykorzystano: kamerę, mikroporyt do nagrania krótkiej inscenizacji.
- Klasa 5 – j. polski – Opis szkoły. Wykorzystanie aparatu fotograficznego do wykonania zdjęć najciekawszych miejsc, rzeczy w naszej szkole i zredagowanie na ich podstawie opisu.
- Kółko informatyczne – Uczniowie wykorzystali kamery do wykonania filmu z pierwszej pomocy. Wykorzystano: kamery.
- Klasa 8 – religia – Święta Wielkiej Nocy w tradycji ludowej – wykonanie prezentacji za pomocą laptopa.
- Klasa 4 – informatyka – ciekawe wyścigówki tworzone w Lego WeDo; wykorzystano laptop i aparat fotograficzny.
- Klasa 7 – język angielski – przygotowanie scenki na temat rozmowy o pracę z wykorzystaniem kamery i aparatu fotograficznego.
- Klasa 4 – język polski – wykorzystanie laptopa do prezentacji multimedialnej.
- Klasa 7 – zajęcia indywidualne z uczennicą. Wykonanie breloczka z wykorzystaniem drewnianych koralików oraz aparatu fotograficznego.
- Klasa 2 – edukacja techniczna – wykonanie pracy technicznej „DOM” z wykorzystaniem farb Tempery oraz kleju na gorąco.
- Klasa 2 – zajęcia rozwijające kreatywność – Nauka przyszywania guzików – ćwiczenie umiejętności w codziennym funkcjonowaniu. Wykorzystano guziki.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonali kolorowe kurczaki z wykorzystaniem włóczki, koralików i kleju na gorąco.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonali wielkanocne wianki z wykorzystaniem włóczki, guzików oraz kleju na gorąco.
- Klasa 7 – plastyka – przygotowanie spotu reklamowego z wykorzystaniem kamery i aparatu fotograficznego.
- Klasa 5 – plastyka – przygotowanie pracy plastycznej „Patron Szkoły” z wykorzystaniem farb tempery oraz aparatu fotograficznego.
- Fotorelacja z akademii z okazji 3 Maja.
- Fotorelacja z akademii z okazji Dnia Mamy.
- Klasa 2 i 3 – edukacja plastyczna – Zajęcia plastyczne z pomocami zakupionymi dzięki programowi rządowemu Laboratoria Przyszłości.
- Klasa 6- historia – Wywiad ze Stefanem Batorym. Wykorzystano: kamerę, mikroporyt, aparat.
- Klasa 5 – j. polski – Akcent wyrazowy i zdaniowy. Wykorzystano: kamerę, mikrofon.
- Klasa 8 – język polski – wykorzystanie mikrofonu do recytacjo oraz prezentacji scenek kabaretowych.
- Klasa 4 – przyroda – uczniowie tworzą rzeźbę terenu z masy solnej – wykorzystano laptop, farby Tempery i aparat fotograficzny.
- Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja przyrodnicza – lekcja w terenie „Majowa łąka” – obserwacja krajobrazu z wykorzystaniem aparatu fotograficznego.
- Klasa 2 – edukacja techniczna – wykonanie pracy plastycznej „Wieża” z wykorzystaniem kleju na gorąco i aparatu fotograficznego.
- Klasa 1 – edukacja przyrodnicza – „Majowa łąka” – obserwacja zmiana zachodzących w przyrodzie z wykorzystaniem aparatu fotograficznego.
- zajęcia indywidualne z uczennicą w klasie 7 – wykonanie zakładki do książki na krosnach przy użyciu kleju na gorąco, krosna i włóczki.
Fotorelacja z Dnia Dziecka.
Fotorelacja z wycieczki na Turbacz.
Klasa 2 i 3 – edukacja plastyczna – Wykonanie prac plastycznych z wykorzystaniem farb Tempery.
Klasa 8 – język polski – wykorzystanie mikrofonu i aparatu oraz kamery do recytacji.
Klasa 1 i 2 filia w Falkowej – edukacja techniczna – uczniowie wykonali pracę „Kolorowe Ptaki” z wykorzystaniem koralików, kleju na gorąco, farb Tempery.
Klasa 1 – edukacja techniczna – nauka przyszywania guzików zakupionych w ramach projektu.
Klasa 7 – programowanie z Lego WeDo z wykorzystaniem laptopa oraz aparatu fotograficznego.
- fotorelacja z dwudniowiej wycieczki do Sandomierza, Zamościa i Zwierzyńca klas 4-8
- fotorelacja z wycieczki do Krakowa i Bochni
Fotorelacja z Pasowania klasy 1.
Fotorelacja z akademi z okazji 250 rocznicy utworzenia Komisji Edukacji Narodowej
Fotorelacja z akademii z okazji Dnia Papieskiego
Fotorelacja z zabawy andrzejkowej.
Fotorelacja z wigilii szkolnej
Fotorelacja z Dnia Babci i Dziadka
Fotorelacja z wyjazdu na łyżwy.
Fotorelacja z Dnia Wiosny
Fotorelacja z akademii z okazji 3 Maja
Fotorelacja z Dnia Mamy i Taty
Fotorelacja z Dnia Dziecka
Fotorelacja z pożegnania 8-klasistów.
Fotorelacja z zakończenia roku szkolnego 2023/2024