Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży

Każdy człowiek ma swoje prawa. Dzieci są bardziej narażone na doznawanie krzywdy niż dorośli, dlatego chronią je szczególne prawa. Młode osoby mają także szczególne potrzeby, których realizację również gwarantuje prawo.

  • 116 111 to darmowy, anonimowy telefon zaufania prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Dzieci i nastolatki mogą zgłaszać dowolny problem m.in. kwestie związane ze szkołą, domem, relacjami, przemocą fizyczną lub seksualną, zdrowiem psychicznym, nadużywaniem alkoholu przez rodzica. Linia działa całodobowo, 7 dni w tygodniu. W razie zgłoszenia sytuacji zagrażającej życiu dziecka, pracownicy linii podejmują interwencję.

     800 12 12 12 – kolejny, darmowy i całodobowy numer telefonu zaufania to linia Rzecznika Praw Dziecka. Pracownicy linii mogą udzielić ogólnej porady, skierować do specjalisty lub podjąć interwencję. W wybrane dni przy telefonie w godz. od 9:00 do 14:00 dyżurują specjaliści:
    • poniedziałki – ekspert od spraw socjalnych (świadczenia, sprawy mieszkaniowe, zakłady opiekuńcze),
    • wtorki – ekspert od ochrony zdrowia (świadczenia zdrowotne),
    • środy i piątki – ekspert prawa rodzinnego (sprawy nieletnich, postępowanie karne),
    • czwartki – ekspert z zakresu edukacji i wychowania (sprawy szkolne, przemoc w szkole).

Poniżej znajduje się odnośnik do strony CKE, gdzie można znaleźć najnowsze informacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty, arkusze, informatory oraz harmonogram egzaminów. Zachęcamy do zaglądania.

Zachęcamy także do skorzystania z bazy arkuszy i zadań online przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty.