Termin rekrutacji
- Przyjmowanie zgłoszeń dzieci z obwodu oraz dzieci spoza obwodu odbywać się będzie od: 01-31 marca 2016r.
Obowiązek szkolny
- Obowiązek szkolny w roku szkolnym 2016/2017 dotyczy dzieci 7-letnich (urodzonych w 2009r).
Zasady rekrutacji
- Do szkoły przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły na podstawie wypełnionego przez rodziców lub prawnych opiekunów dziecka druku „Zgłoszenie”.
- Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły przyjmuje się do szkoły jedynie w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami, na podstawie wypełnionego przez rodziców lub prawnych opiekunów dziecka „Wniosku”.
- W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się z uwzględnieniem następujących kryteriów.
- w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo dziecka (5 pkt),
- droga dziecka do szkoły jest krótsza niż do szkoły obwodowej (4 ptk),
- obydwoje rodziców pracuje zawodowo (2 pkt),
- miejsce pracy rodziców znajduje się w pobliżu szkoły (2 pkt),
- w obwodzie szkoły zamieszkują krewni dziecka (babcia, dziadek) wspierający rodziców (prawnych opiekunów) w zapewnieniu mu należytej opieki (1 pkt).
O przjęciu dziecka spoza obwodu decyduje liczba uzyskanych punktów, w przypadku równej liczby punktów decyduje Komisja w głosowaniu.
Zapisy
- Do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły zobowiązani są jego rodzice lub prawni opiekunowie.
- Druki: „Zgłoszenie” i „Wniosek” można pobrać w sekretariatach szkół lub u Dyrektora szkoły.
- Wypełnione druki należy złożyć w sekretariatach szkół lub w Gabinecie Dyrektora w terminie: od 01 do 31 marca 2016r.
- W przypadku gdy ilość wniosków jest większa niż liczba wolnych miejsc Dyrektor szkoły powołuje Komisję Rekrutacyjną w składzie 5 członków.
- Komisja dokonuje weryfikacji wniosków w oparciu o przyjęte kryteria zawarte na zasadach rekrutacji.
- Komisja sporządza protokół i przedkłada Dyrektorowi szkoły.
- O wynikach rekrutacji do klasy I rodzice dziecka zostają poinformowani niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji. Lista dzieci przyjętych i nieprzyjętych do klasy I zostanie wywieszona w szkole w dniu 25 kwietnia 2016r.